30.1.2014 15:50 Maailmanlaajuiseen menestykseen Angry Birds –pelillään liitänyt suomalaisyritys Rovio on liittynyt Suomen koripallomaajoukkueen tueksi MM-kisojen villi kortti –haun loppumetreillä. Susijenginä tunnettu maajoukkue metsästää yhtä neljästä villistä kortista vuoden 2014 MM-kisoihin.
Angry Birds lensi Susijengin MM-kisojen villi kortti –hakemuksen tueksi.
Rovio on valmis tarjoamaan mainostilaa Susijengille ja MM-kisoille kaikkien aikojen ladatuimmassa mobiilipelissä Angry Birdsissä, mikäli Suomi saa villin kortin MM-kisoihin. Kuvat: Rovio & Ville Vuorinen.
Osana suomalaisten villi kortti –hakemusta Rovio on valmis tarjoamaan mainostilaa Susijengille ja MM-kisoille kaikkien aikojen ladatuimmassa mobiilipelissä Angry Birdsissä, mikäli Suomi saa villin kortin MM-kisoihin.
- Me Roviossa ymmärrämme hyvin kuinka vaikea haastajan asema voi olla, sanoo Mighty Eagle Peter Vesterbacka.
- Olemme seuranneet Susijengin otteita viime vuosien aikana ja meistä on tullut joukkueen faneja. On hienoa, että pystymme tukemaan joukkueen pyrkimyksiä ja toivomme, että sovittu yhteistyömalli näyttää FIBA:lle kuinka pienikin peluri voi tehdä isoja asioita.
Vuoden 2009 joulukuussa julkaistua Angry Birds –menestyspeliä on ladattu maailmanlaajuisesti yli kaksi miljardia kertaa.
- Tiedostamme hyvin, että Susijengin mainioista urheilullisista tuloksista ja fanien hienosta tuesta huolimatta meidän täytyy ajatella luovasti osoittaaksemme vaikuttavuutemme FIBA:lle ja kansainväliselle koripalloyhteisölle, sanoo Suomen Koripalloliiton puheenjohtaja Antti Zitting.
- Pienenä ja pohjoisena kansakuntana emme voi muuttua samanlaiseksi TV-yleisöksi, joka kilpailijoillamme on tarjota. Kiitos Rovion, nyt pystymme tarjoamaan sellaisen mahdollisuuden, jota muilla mailla ei ole tarjota.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto on päättänyt hakea sykähdyttävästi syyskuun EM-kisoissa pelanneelle Susijengille villiä korttia vuoden 2014 MM-kisoihin. Villin kortin hakuprojekti kantaa nimeä ”Yhdessä MM-kisoihin”, jolla Koripalloliitto haluaa paitsi kiittää faneja ja pelaajia myös kutsua sekä julkisen että yksityisen sektorin mukaan MM-kisapaikan hakuun.
Suomen Koripalloliitto on julkaissut maajoukkueiden käyttämästä Susi-tunnuksesta päivitetyn version. Virtaviivaistettu Susi-tunnus täydentää koripallon laaja-alaisen visuaalisen ilmeen uudistuksen, jonka myötä eri sarjojen, liiton ja maajoukkueiden tunnukset muodostavat yhtenäisen tunnusperheen.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt hakemuksen vuoden 2017 miesten EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. Maailmanlaajuisen lajin arvoturnauksen järjestämisellä Koripalloliitto haluaa tehdä kunniaa vuonna 2017 täydet 100 vuotta täyttävälle Suomelle sekä jatkaa Suomi-koriksen menestystarinaa. Samalla Koripalloliitto hakee järjestettäväkseen 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailuja 2016.
Suomen Koripalloliitto ja Kisakallion Urheiluopisto tekevät historiaa syyskuussa koripallon EM-kilpailuissa Ranskan Montpellierissä, jossa Susijengi pelaa. Ensimmäistä kertaa arvokilpailuihin faneiksi lähteville 1-6 luokilla opiskeleville lapsille ja nuorille järjestetään peruskoulun opetussuunnitelman mukaista ohjaavaa opetusta. Montpellieriin rakentuva koulu toimii kisaviikon Pikkusudet-koulun nimellä.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt kansainväliselle koripalloliitolle (FIBA Europe) hakemuksen vuoden 2015 EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. FIBA Europe julkaisi perjantaina saaneensa ennätysmäärän EM-hakemuksia, kun Suomen ohella järjestelyoikeuksia hakevat Israel, Kroatia, Latvia, Puola, Ranska, Saksa ja Turkki.
Suomen koripallomaajoukkueen eteneminen EM-lopputurnaukseen 16 vuoden tauon jälkeen ja sensaatiomainen menestys – yhdeksäs sija – Liettuassa pelatuissa EM-kisoissa poikivat lajille huimia kasvukäyriä medianäkyvyyden saralla, kertoo Suomen Koripalloliiton tilaama Sponsor Insight –tutkimus.
Kotimaisen joukkueurheilun TV-markkinoille voimakkaasti panostava URHOtv ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet viiden vuoden mittaisen mediaoikeussopimuksen. Jääkiekon SM-liigan ja jalkapallon Veikkausliigan oikeudet jo aiemmin hankkineelle URHOtv:lle siirtyy tuoreen sopimuksen myötä niin Korisliigan kuin miesten koripallomaajoukkueenkin mediaoikeudet.
Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön helmiä ovat olleet Pikkusudet -tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue, joiden avulla on tarjottu liikunnan riemua jo yli 42 000 lapselle.
Susijengin ja 3 Step IT:n monivuotinen ja menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.