Li-Ning on Suomen Koripalloliiton uusi yhteistyökumppani

16.1.2014 Li-Ning on solminut 2-vuotisen sopimuksen yhteistyökumppanuudesta Suomen Koripalloliiton kanssa vaatettaen maajoukkueet kentällä ja sen ulkopuolella. Sopimus kattaa kaikki 11 maajoukkuetta, mukaan lukien EM-kisoissa lajihuuman aikaansaaneen, juuri Vuoden joukkueena palkitun Susijengin.

Tuore Vuoden joukkue Susijengi pukeutuu jatkossa Li-Ningin tuotteisiin, joita myy ja markkinoi Euroopassa perinteinen lahtelaisyritys L-Fashion Group (Luhta).

L-Fashion Groupin myyntijohtaja, entinen maajoukkuekapteeni Juha Luhtanen (vas.) ja Susijengin päävalmentaja Henrik Dettmann poseerasivat torstaisessa tiedotustilaisuudessa medialle.

Li-Ningin ja Koripalloliiton yhteistyö julkaistiin sen arvoisissa puitteissa Helsingissä.

Tuore yhteistyö sisältää mm. Suomen kaikkien maajoukkueiden vaatetuksen. Lisäksi Li-Ningillä on Suomessa henkilökohtaisena sopimusurheilijana mm. Susijengi-tähti Teemu Rannikko.

Susijengi kaatoi lajin mahtimaita syksyn EM-kisoissa ja eteni Euroopan 12 parhaan joukkoon. Suomalainen koripallo sai samalla ennennäkemätöntä nostetta lajin ympärille, joten ajoitus yhteistyön solmimiselle onnistui nappiin. Li-Ning on panostanut näyttävästi suosittuun lajiin kansainvälisesti. Lisäksi Li-Ning sponsoroi joukkueen luottotähteä Teemu Rannikkoa henkilökohtaisella sopimuksella. Nyt jos koskaan on tilaisuus hyödyntää lajin alkava buumi myös kaupallisesti Suomessa.

- Koripallo on yksi Li-Ningin pääkategorioita, joihin olemme panostaneet merkittävästi. Susijengin sopimus on luonteva jatko ja upea lisä yhteistyökohteisiimme. Haluamme panostaa lajiin niin huippu-urheilussa kuin tulevaisuuden nousevissa tähdissä. Li-Ning sponsoroi mm. Kiinan ja Itävallan koripalloliigoja, Euroopan huippuseuroja kuten Paris Levalloisia ja yksittäisiä koripalloilijoita kuten NBA-tähteä Dwyane Wadea. Suomessa Li-Ning tukee maajoukkueiden lisäksi ToPon ja Lappeenrannan naisjoukkueita, Keravan Urheilijoita ja tekee yhteistyötä Mäkelänrinteen urheilulukion koriksen kanssa, kertoo myyntijohtaja Juha Luhtanen L-Fashion Group Oy:stä, jolla on Li-Ningin myynti- ja markkinointioikeuksiin yksinoikeus lähes koko Euroopassa.

Maajoukkueen monivuotisena kapteenina itsekin toiminut Juha Luhtanen on seurannut ilolla Suomi-koriksen menestysmarssia.

- Onnittelut on paikallaan koripallomaajoukkueelle ja koripallolle kaikista palkinnoista. Suomessa on tehty upeaa duunia. Olemme siitä ylpeitä ja on mukavaa päästä mukaan tähän toimintaan.

”Huikea mahdollisuus” 

Yhteistyön ansiosta Li-Ning saa näkyvyyttä otteluissa, harjoituksissa, liiton järjestämissä tapahtumissa ja liiton medioissa kasvattaen Suomeen vuonna 2012 rantautuneen megabrändin tunnettuutta. Pääsy Susijengin viralliseksi yhteistyökumppaniksi mahdollistaa fanimalliston tarjoamisen jälleenmyyjille. Li-Ningin Susijengi-fanituotteet huppareista t-paitoihin ovat urheilukaupan valikoimissa elokuussa 2014. Li-Ning tuo markkinoille myös Susijengin nimikkokengän.

- Kyseessä on meillekin iso sopimus ja iso panostuksen kohde. Yhdentoista maajoukkueen vaatettamisessa on iso organisointi ja kun rinnalle tuodaan fanimallisto, niin kokoluokka avautuu nopeasti, Luhtanen lisäsi.  

Koripalloliiton näkökulmasta moni asia loksahti tuoreessa yhteistyökuviossa kohdalleen.  

- Odotan yhteistyötä L-Fashion Group Oy:n kanssa innolla. Perinteinen, suomalainen yhteistyökumppani yhdistettynä voimakkaaseen kansainväliseen brändiin Li-Ningiin on kannaltamme aivan lyömätön yhdistelmä. Li-Ningin asiantuntemus lajin suhteen, tuotteiden laatu ja ulkonäkö vakuuttivat. Koripallon harrastajat ja fanit ovat todella sitoutuneita, joten on helppo uskoa myös tulevien fanituotteiden menestykseen, kommentoi toiminnanjohtaja Vesa Walldén Suomen Koripalloliitosta.

- Tämä yhteistyö on loistava asia. L-Fashion Group ja Luhta ovat olleet jo pitkään mukana koripallon parissa. Meillä on Korisliigassa toistakymmentä pelaajaa, jotka ovat kasvaneet Lahdessa ympäristössä, jossa Luhta on ollut mukana vaalimassa perinteitä. Pay back –ajattelu on näkynyt yrityksen toiminnassa ja on jossain taustalla varmasti tässäkin yhteistyössä, kertoi Susijengin päävalmentaja Henrik Dettmann tiedotustilaisuudessa.

- Kansainvälisen ison yrityksen ja Li-Ningin kaltaisen brändin kanssa tehty sopimus on myös huikea mahdollisuus.  

Li-Ning 

Li-Ning on Kiinan markkinoiden toiseksi suurin urheilumerkki. Li-Ning panostaa urheilumarkkinointiin sponsoroimalla kiinalaisia ja ulkomaisia maajoukkueita, maailmankuuluja huippu-urheilijoita, urheilujärjestöjä sekä olympiadelegaatioita. Tällä hetkellä Li-Ning-merkin tallissa urheilevat mm. Dwyane Wade, Evan Turner, Yelena Isinbaeva, Andreas Thorkildsen ja Marin Cilic.


Li-Ning yrityksen on perustanut vuonna 1990 peräti106 kultamitalia voittanut kiinalainen voimistelija Li Ning.

L-Fashion Group Oy 

L-Fashion Group Oy on Pohjoismaiden johtavia vaatetusalan yrityksiä. Konserni työllistää noin 1670 henkilöä ja teki vuonna 2012 noin 267 miljoonan euron liikevaihdon. Yritys on perustettu Lahdessa vuonna 1907. Samassa kaupungissa sijaitsee edelleen yrityksen pääkonttori. Yritys tunnetaan tänä päivänä erilaisille kuluttajille ja erilaisiin käyttötarkoituksin kohdennetuista merkeistään: Luhta, Rukka, Icepeak, Torstai, Sinisalo, Ril’s, O.i.s, Story, J.A.P ja Your FACE. Lisäksi yhtymään kuuluu trading-toimintaan erikoistunut L-Fashion House sekä vähittäiskauppaketju Aleksi 13.

 

L-Fashion Group Oy:n eri tuotemerkit sponsoroivat aktiivisesti urheilua. Susijengin lisäksi merkittävämpiä yhteistyökohteita ovat esim. Suomen jääkiekon maajoukkue Leijonat, Suomen Taitoluisteluliitto, Suomen mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueet, Norjan SnowCross-maajoukkue ja Citroën Racing. Tärkeimmät vientimaat ovat Saksa, Venäjä, Ruotsi, Hollanti ja Ranska. L-Fashion Group lanseerasi Euroopan ja Venäjän markkinoille keväällä 2012 kiinalaisen Li-Ning -urheilumerkin. Konsernilla on yksinoikeus merkin aktiiviurheilumallistojen myyntiin ja markkinointiin lähes koko Euroopassa.

 
16.12.2013 Pohjoinen alue

Kisakalliosta Koripalloliiton valmennus- ja harjoituskeskus – Susi Training Center avautuu kesäksi

Suomen Koripalloliitto ja Kisakallion Urheiluopisto ovat solmineet monivuotisen, strategisen kumppanuussopimuksen, jonka myötä Kisakalliosta tulee Koripalloliiton valmennus- ja harjoituskeskus. Kisakallio rakentaa koripallon ja maajoukkueiden tarpeisiin oman harjoitusluolan – Susi Training Centerin, joka avataan käyttöön jo ensi kesäksi. Kisakallio sijoittaa koripallon optimaalisiin valmentautumisolosuhteisiin noin kaksi miljoonaa euroa.

Molten myös Suomen koripallomaajoukkueiden viralliseksi pelipalloksi

Suomen Koripalloliitto on solminut yhteistyösopimuksen, jonka myötä Moltenista tule maajoukkueiden virallinen pelipallo seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Susijengit ja Sudenpennut pelaavat Molten-pallolla jo tulevana kesänä.

22.7.2011 20:15 EM-karsinnat

Uusi maajoukkuesivusto historiatietoineen avattu Basket.fi-palvelussa

Suomen Koripalloliitto on julkaissut miesten maaottelukesän käynnistymisen kynnyksellä Basket.fi-nettipalvelussaan uuden maajoukkuesivuston. Sivusto sisältää nykyisten maajoukkueiden tietojen lisäksi kaikkien koripallomaaotteluiden ja Suomea edustaneiden pelaajien tiedot vuodesta 1939 nykypäivään, arvoturnauksiin liittyvät faktat sekä kaikkien aikojen maaottelutilastot.

22.2.2007 Pohjoinen alue

Nuorten koripallomaajoukkueiden valmentajat nimetty

Suomen Koripalloliitto on valinnut valmennusjohdot seitsemälle nuorten maajoukkueelleen. Valittujen nimekkäästä joukosta löytyy runsaasti aiempaa kokemusta maajoukkuevalmennuksesta, jonka lisäksi nimettyihin lukeutuu useita valmennuspuolelle siirtyneitä entisiä huippupelureita.

6.4.2016 13:00 Liittoa koskeva tiedote

Koripallomaajoukkueet ja adidas mittavaan yhteistyöhön

Maailman johtaviin urheiluvälinevalmistajiin lukeutuva adidas on solminut kolmen vuoden sopimuksen Suomen Koripalloliiton kanssa. Sopimuksen myötä kaikki koripallomaajoukkueet Susijengin johdolla saalistavat vuosina 2016-2018 adidaksen kolmeen raitaan sonnustautuneena.

K-ruokakaupat ja Koripalloliitto yhteistyöhön vuonna 2015

K-ruokakaupat ja Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka kattaa nuorten koripallomaajoukkueiden sekä Koripalloliiton lasten ja nuorten joukkueiden toiminnan kumppanina toimimisen.

8.6.2012 12:00 Video

Suomen korismaajoukkueen kannustusbiisin musiikkivideo julkaistu

Suomen koripallomaajoukkueen ja tulevien EM-karsintojen virallisen kannustuskappaleen musiikkivideo on julkaistu. ”Susijengi 2.0” –nimeä kantavan kappaleen videolla vilisee Suomi-koriksen legendaosastoa. Artistien lisäksi videolla vilahtaa mm. Anssi Rauramo, Lea Hakala, Terhi Airas sekä Sakari Pehkonen.

4.4.2007 Pohjoinen alue

Ari Tammivaarasta nuorten maajoukkueiden päävalmentaja

Suomen Koripalloliitto on kiinnittänyt Saksasta kesällä Suomeen palaavan Ari Tammivaaran nuorten maajoukkueiden päävalmentajaksi. Miesten maajoukkueen entisen päävalmentajan sopimus on tuorein Koripalloliiton viimeaikaisista panostuksista nuorten valmennukseen. Tammivaara aloittaa osa-aikaisessa tehtävässään 1. heinäkuuta.

21.2.2017 Haastattelu

"Käsissämme on suomalaisen koripalloilun tulevaisuutta"

Suomen koripallomaajoukkueiden medical team kokoontuu säännöllisesti päivittämään toiminnan isot linjat yhtenäisiksi ja vetämään suuntaviivat tulevaan maajoukkuekauteen.

2.6.2016 10:40 Pohjoinen alue

Uudet Susijengi-fanituotteet julkaistu, ennakkotilattavissa 7.6. saakka

Suomen koripallomaajoukkueiden uudet adidas-peliasut sekä –fanituotteet on julkaistu. Samalla Koripalloliitto tarjoaa innokkaimmille Susijengi-faneille mahdollisuuden ennakkotilata susiperheen uusia fanituotteita. Ennakkotilauksia voi tehdä tiistaihin 7.6. saakka.

Näytä lisää vastaavia