20.11.2017 Susijengi ja sen pääyhteistyökumppani PostNord pyrkivät yhteistyössä jatkuvasti tilanteeseen, jossa molemmat voittavat. Yhteistyössä vallitseva hyvä tiimihenki on ollut avain hyviin tuloksiin molemmin puolin.
PostNord on ollut Susijengin pääyhteistyökumppani vuodesta 2016.
Yritys pääsi näkemään läheltä muun muassa unohtumattomat EM-kotikisat...
...sekä Lauri Markkasen nousun koko Suomen Lauriksi ja Chicago Bullsin aloitusviisikkoon NBA:ssa. Kuvat: Ville Vuorinen
Pohjoismaiden johtavaan logistiikkakonserniin kuuluva PostNord Oy ja Suomen Koripalloliitto ovat tehneet yhteistyötä marraskuusta 2016 lähtien. Saman ajan PostNord on ollut Susijengin pääyhteistyökumppani, ja yritys pääsi näkemään läheltä muun muassa unohtumattomat EM-kotikisat.
– EM-kisat olivat meille mainio uusi tapa kutsua asiakkaita ja yhteistyökumppaneita yhteiseen tilaisuuteen. Saimme positiivista palautetta, että kokemus oli poikkeuksellinen kokeneemmillekin urheilutapahtumien kävijöille, PostNordin markkinointi- ja viestintäjohtaja Jouni Lamberg kertoo.
– Koris on monelle vielä eksoottinen laji ja vieraistamme kaksi kolmasosaa ei ollut koskaan käynyt koripallo-ottelussa. Nyt käytiin ja tunnelman kautta ihastuttiin lajiin – saatoimme mekin auttaa joitakin henkilöitä tulemaan lajin pariin.
Susijengin ja EM-kisojen kumppanina PostNord näkyi Helsingin alkulohkossa mainospintojen ohella muun muassa toimittamalla pelipallon ottelun erotuomareille ”We Deliver” –teeman mukaisesti. Lisäksi Susijengin Jamar Wilsonin tähdittämää mainosvideota on esitetty esimerkiksi ottelutapahtumien yhteydessä.
– Rakensimme näkyvyys- ja aktiviteettipakettejamme yhdessä Koripalloliiton myynnin kanssa ja tulos oli kiitettävä. Paikan päällä saadut tulokset sekä Sponsor Insightin tutkimus kertovat, että saimme tapahtumassa merkittävästi näkyvyyttä. Näkyvyyttä tarvitaan, sillä olemme Susijengin tapaan markkinoilla haastajan asemassa, Lamberg sanoo.
EM-kisat olivat menestys paitsi suomalaiselle koripallolle, myös PostNordille. Jo kesäkuussa brändin tunnettuus kohosi uusille lukemille ja Lamberg odottaakin seuraavaa, joulukuussa toteutettavaa mittausta jo innolla.
– Tunnettuus on kasvanut kesäkuusta selkeästi ja se helpottaa myyjiemme elämää, kun aina ei tarvitse aloittaa nollasta kertomaan, mitä olemme. Sponsor Insightin mukaan saavutimme EM-kisaviikon aikana näkyvyydessä ja media-arvoissa aivan poikkeuksellisia lukuja, etenkin kun puhutaan koriksesta, mikä ei ole vielä ihan valtavirtalaji, Lamberg iloitsee.
Lambergin mukaan ilahduttavaa oli myös Susijengin ja PostNordin saama valtakunnallinen näkyvyys.
– Suunnittelussa haettiin sitä, että tapahtuma olisi koko kansan tapahtuma eikä vain pienen korispiirin. Lopputulos oli ihan mieletön, tyytyväinen voi olla.
Vaikka PostNord on Susijengin pääyhteistyökumppani, ei yhteistyössä ole unohdettu naisten maajoukkuetta tai nuoria – päinvastoin. Yhteistyössä ei Lambergin sanojen mukaan haluta kuoria kermaa kakun päältä lyhyellä aikavälillä, vaan tehdä yhdessä pitempää hyvää. Samanlaiset arvot olivatkin yhteistyökumppanuuden perusta.
– Olemme PostNordin ja Susijengin kanssa samassa haastajan asemassa ja arvomme ovat yhtäläiset. Pitää olla positiivinen vire ja koripalloon ei lajina liity negatiivisia lieveilmiöitä, Lamberg kertaa tärkeimpiä asioita yhteistyökumppanuuden takaa.
– Yhteistyössä on ollut koko ajan hyvä fiilinki. Ei ole vain sitä, että annamme tukirahan ja that’s it. Tässä on ollut tekemisen meininkiä ja haemme yhdessä koko ajan tilannetta, jossa molemmat ovat voittajia.
PostNord on Susijengin kumppani myös ensi viikolla käynnistyvissä MM-karsinnoissa. Lamberg odottaa MM-kisapaikan metsästystä ja uuden sivun kääntymistä yhteistyökumppanuudessa innolla.
– Suomi on urheiluhullu kansa, ja hyödynnämme tätä yhteistyötä mielellämme myös omassa markkinoinnissamme. Elämme mukana somessa ja tuomme samalle itseämme näkyville. MM-karsinnat ovat luonnollinen jatkumo yhteistyölle.
Lue lisää:
2017 jää historiaan vuotena, jolloin koripallo nousi Suomessa koko kansan huulille. Lauri Markkasen uroteot Arizona Wildcatsissa ja Chicago Bullsissa, Susijengin hurmokselliset otteet EM-kotikisoissa sekä suomalaisen koripallohistorian ensimmäinen kansainvälinen arvokisamitali 16-vuotiaiden poikien olympiafestivaaleilla olivat tapahtumarikkaan koripallovuoden kohokohdat.
Suomen koripallomaajoukkueiden medical team kokoontuu säännöllisesti päivittämään toiminnan isot linjat yhtenäisiksi ja vetämään suuntaviivat tulevaan maajoukkuekauteen.
Pohjoismaiden johtavaan logistiikkakonserniin kuuluva PostNord Oy ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä PostNordista tulee Suomen koripallomaajoukkueen – Susijengin – uusi pääyhteistyökumppani. Tuore sopimus kattaa laaja-alaisesti myös nuorten ja naisten maajoukkuetoimintoja sekä näkyvyyksiä ensi vuonna Helsingissä järjestettävissä miesten EM-kilpailuissa.
Sudenpentujen superkesän EM-kisojen lohkoarvonnat suoritettiin tänään Saksan Münchenissä. 20-vuotiaiden miesten kesän kotikisojen alkulohkossa pelaavat Suomen lisäksi huippumaat Espanja, Ranska ja Israel. 20-vuotiaiden EM-kisat pelataan Helsingissä 16.-24.7.2016.
Suomalaisen koripallon jännitysviikonloppu sai varhaisen ja lentävän lähdön, kun kansainvälisen koripalloliiton (FIBA Europe) hallitus myönsi Suomelle 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailujen järjestelyoikeuden. Kisat pelataan Helsingissä heinäkuussa 2016. Suomi on hakenut myös miesten EM-kilpailuiden 2017 yhtä alkulohkoa, jonka kohtalosta odotetaan päätöstä lauantaina.
Kansainvälinen koripalloliitto (FIBA Europe) on myöntänyt koripallon EM-lopputurnauksien 2015 järjestelyoikeudet. Miesten EM-kilpailuja isännöi Ukraina ja naisten EM-turnausta puolestaan Unkari.
Suomessa nähdään runsaan kuukauden päästä todellinen maajoukkuekoripallon supermarraskuu, kun Susijengi ja Susiladies kutsuvat katsojansa kolmeen kotimaaotteluun. Vuoden 2025 EM-kisapaikkaa jahtaava Susiladies kohtaa URHEA-hallissa Slovenian ja Bulgarian ja Susijengi toivottaa Georgian tervetulleeksi Espoo Metro Areenalle.
Elämys Group vastaanotti parhaan kuluttajatapahtuman palkinnon Evento Awards -gaalassa.
Suomalainen koripalloperhe sai rutkasti aihetta juhlaan torstai-iltana Suomen Urheilugaalassa, kun yhteisvoimin ja suurella sydämellä rakennetut EM-kotikisat nimettiin vuoden urheiluilmiöksi ja kotiyleisön hurmannut Susijengi vuoden joukkueeksi. Susijengin ja Chicago Bullsin Lauri Markkanen palkittiin vuoden nuorena urheilijana sekä vuoden läpimurtona.
Asiakastyytyväisyyskyselyissä huippuarvosanoja keränneet koripallon EM-kotikisat olivat menestys myös taloudellisia vaikuttavuuslukemia tarkasteltaessa. Kansainvälisen koripalloliiton (FIBA) teettämän tutkimuksen mukaan EM-kisat toivat Helsinkiin 41,3 miljoonan euron suuruisen vaikutuksen.