12.12.2023 09:40 Suomen Koripalloliitto on solminut yhteistyösopimuksen Stamenion kanssa. Sopimuksen myötä jatkuu Koripalloliiton järjestämien ottelutapahtumien tuottamista ja ohjaamista koskeva yhteistyö.
Kuva: Ville Vuorinen
EM-kotikisat 2017 ennakkotapahtumineen käynnisti Suomen Koripalloliiton tapahtumakehittämisen, jossa mm. urheilutapahtumien tuottamiseen erikoistunut Stamenion on toiminut strategisena kumppanina alusta alkaen.
Helsingissä järjestetyt 2017 EM-kotikisat olivat lähes kaikin mittarein jättimenestys. Yleisö arvioi Suomen otteluiden tunnelman arvosanalla 4,9 (maksimi 5) ja tapahtuma tuli valituksi mm. vuoden urheiluilmiöksi (Urheilugaala) ja vuoden kuluttajatapahtumaksi (Evento Awards).
Susijengin ottelutapahtumat ovat sittemminkin olleet yleisön suosiossa. Susijengi on täyttänyt areenoita johdonmukaisesti. Tuoreimpana huippupiikkinä Susijengi veti viime elokuussa Nokia Arenan lehtereille Tampereelle maaotteluun Liettuaa vastaan kaikkien aikojen ennätysyleisönsä, 13.054 katsojaa. Ottelutapahtumassa teetetyssä katsojakyselyssä NPS-lukema (Net Promoter Score) kohosi käsittämättömään 91,81:aan. NPS-kysely vastaa kysymykseen ”kuinka todennäköisesti suosittelisit” ja 50 NPS-pistettä pidetään yleisesti erinomaisena.
- Susijengin ottelutapahtumien tämän hetken taso on monen tekijän ja pitkäaikaisen panostuksen summa. Tapahtumia on kehitetty ja viety koko ajan määrätietoisesti ammattimaisesti eteenpäin. Olemme kartoittaneet maailmalta korisgenreen liittyviä palasia ja sovittaneet ne kotimaiseen fani- ja tapahtumakulttuuriin. Äärimmäisellä intohimolla niitä halutaan kehittää jatkossakin, kommentoi Susijengin peleissä tapahtumatuottajana ja -ohjaajana toimiva Matti Tammisto Stameniosta.
Lämpimän kiitoksen tapahtumatunnelmasta saavat niin fanit kuin Susijengikin.
- On aivan selvää, että sellaisiin sfääreihin kuin fiilis Susijengi-peleissä nousee, ei voisi tapahtua ilman faneja. Iso rispekti 6. pelaaja -katsomolle. Kiitos täytyy antaa myös Susijengille, jolla tuntuu olevan fiksaatio tarjoilla kotiyleisölle jännitysnäytelmiä toinen toisensa perään, Tammisto päättää naurahtaen.
Susijengin tapahtumien lisäksi Suomen Koripalloliiton järjestämiin tulevien vuosien suurtapahtumiin lukeutuu mm. 18-vuotiaiden miesten EM-kisat Tampereella 2024, Susijengin EM-kotikisat 2025 ja Susiladiesin EM-kotikisat 2027.
Taffel ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö tulee näkymään Susijengin ottelutapahtumissa ja sosiaalisen median kanavilla sekä Taffelin markkinoinnissa.
Suomen koripallomaajoukkueen pelaajat keräävät rastikilpailu-tyyliin jeesauspisteitä ja varoja kiusaamisen vastaiseen työhön. Kiusaamisvapaa vyöhyke on K-Market-ketjun toimintamalli, joka muistuttaa, että kiusaamiseen puuttuminen on meidän jokaisen vastuulla.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Autosalpa toimii jatkossa kaikkien Suomen koripallomaajoukkueiden yhteistyökumppanina. Sopimus pitää sisällään naisten sekä 18-vuotiaiden miesten EM-kilpailut.
Konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.
Tunnettu urheiluvaatemerkki Craft vaatettaa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet monivuotisella yhteistyösopimuksella.
Veikkaus ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen myötä Veikkaus on jatkossa yksi MM-kisoihin valmistautuvan Susijengin, Susiladiesin ja pyörätuolikoripallon maajoukkueiden pääyhteistyökumppaneista.
Kesä etenee ja Susijengin esiintyminen MM-parketilla lähestyy. Elo-syyskuun vaihteessa Japanin Okinawalla pelattavat MM-pelit ovat myös monen lapsiperheen kalenterissa. Tiedustelut suuren suosion saavuttanutta ja EM-kilpailuissa 2015 Montpellierissä ja 2022 Prahassa toteutettua Susikoulua kohtaan ovat lisääntyneet kesälomien alettua.
Autosalpa toimii jatkossa sekä Susijengin että Susiladiesin yhteistyökumppanina. Autosalpa on suomalainen perheyritys, jolla on Etelä-Suomessa kahdeksan toimipistettä.
Susijengi-fanien osalta jännitys tiivistyy tulevana lauantaina, kun FIBA suorittaa vuoden 2023 MM-kisojen lohkoarvonnat. Kumppani Elämyksen kautta tulee myyntiin 2.5. kaiken tarvittavan sisältävät matkapaketit Aasian MM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmä ovat solmineet jatkosopimuksen vuonna 2015 alkaneelle yhteistyölle. Uusi sopimus kestää vuoteen 2025 saakka. Pirkka Street Basket -kiertueiden, Pirkka Pikkusudet koris-koulujen ja -riehojen ja maajoukkuenäkyvyyden lisäksi Susijengi ja Pirkka lähtevät mukaan myös K-Marketin kiusaamisvapaa vyöhyke -kampanjaan.